Alltid uppkopplad!

Nu med mitt nya "moderna" mobila internet (modem) så kommer jag förhoppningsvis inte att svära ve och förbannelse över mitt internet så mycket längre. Hoppas jag,  Fast det var en aning pinsamt att det skulle behövas en karl för att få igång det men det talar vi som sagt tyst om!

I Torsdags var det ju skoldags igen. Eller snarare en introduktion och massvis med informatiom om studentkonton och studentmail, blackboard, schema osv. jag fattade lite och kommer förhoppningsvis att förstå mer allt eftersom. Ibland undrar man om alla andra är som värsta einstein eller om det bara är jag som är otroligt korkad. Eller VAD?!...
Nåja, om 3,5 år kommer jag kanske att vara lite smartare.

Den omtalade nollningen håller på fram till 13? september så jag ska allt vara med någon gång. Satsar på stadsvandringen på tisdag? för det kan jag behöva. Och Nollsittningen såklart! Hoppas man träffat någon man känner  tills dess men annars kan jag nog ha rätt kul i finklänning själv också, inga problem ;P
Sen är det ju fest på convetum den 26:e September när det är Åtorps pub, vad välja??!.. hmm svårt val. ( ironisk jotack)
Det blir nog bra, det har ju bara börjat!

Snart ska jag gå och packa ihop alla grejjer till min häst för han ska FLYTTA HEMIFRÅN!! Nu ska han ju som sagt bara 1 mil bort men ändå. Vacc. fixad, nya skor ikväll och så åker han imorgon. Min lille skithäst, som jag förövrigt hade tänkt att rida igår men då hängde hans ena sko på trekvart så det var ju bara att gå och byta sadel och kasta sig upp på den 25 åriga avdankade travaren och ge sig ut på en "SKRITTpromenad som slutade med massa taktande med en tendens i till piaff ute på åkern... förstår inte hur vi lyckas. Eller snarare hur HAN lyckas. Fast det såg snyggt ut.. på håll!

Nu ska det packas och fixas studentkonto. Om jag lyckas.

Segersjö imorgon också. I´ll be there med de bästa.


                          - Kärlek






Kommentarer:

1 elin:

skriven

Han kommer säkert få det gött där han ska bo ett tag nu :) även om det känns tufft att skicka iväg honom..

2 Åsa:

skriven

du är så bra på att se det positiva i allt, så gött å läsa din blogg!

3 emma:

skriven

ahah och tillochmed jag klaraa det mobila bredbandet själv haha. men du det kommer gå asbra för dig i skolan. Och du är smart! glöm inte det (:

Kommentera här: