Litteratur is the shit!

Idag var dagen då Maria började sitt nya liv som student. Hejja mig.

Just nu är det så mycket frågor och funderingar som bara snurrar i mitt alldeles för tjockskalliga huvud så jag vet inte riktigt vad jag ska göra. Sen så snurrar allt annat runt, som hästarna, blanketter hit och dit, lån, bidrag, böcker, pendling, FRITIDEN, festerna jag inte vill missa... osv osv osv
Men jag är INTE ensam om detta, jag vet. Vi tar EN sak i taget, om det nu går.

Jag har spenderat hela e.m framför datorn känns det som men vi har ju iaf varit och kollat till Blacken som står och tjurar i sin nya hage 1 km bort. Så nu står han och tittar neråt sitt gamla stall och vägrar ens kolla åt de andra hästarna. Surpuppa! Jag hade en diskussion med honom om att sådana som han inte skulle klara sig ute i det fria för de skulle dö av svält och dumhet. Nu vet jag inte vad han hade för åsikt i samtalet om naturlig gallring och en individs överlevnad i en HAGE! men iaf. När man inte äter äpplena man blir bjuden på så är det något knasigt.. om man är häst alltså. 

Som sagt, tiden framför datorn gick ut på att inhandla litteratur. Böcker böcker böcker. 
Jag insåg att jag nog bör inhandla en bokhylla också om detta ska gå..

Nu ska jag ta tillvara på min FRITID inte mina FRIA tid.. skillnad där.


Krya på dig sjukling!



            - Kärlek



Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

men de är gött å plugga när man är igång, å allt flyter! lovar :P håll ut!

2 elin:

skriven

Blacken lider nog av en släng av separationsångest :P

Kommentera här: