Sista dagen

Nu är min VFU slut och jag längtar redan tillbax. Att 5 ( 3+2) veckor kan gå så otroligt fort!
Som det sas; " ja tänk om du kunde börja jobba direkt" Ja tänk! Men om 3 år år är jag där! ( har ju snart gått ett halvår redan, helt otroligt!!) Nu har jag ju inget annat att jämföra med men "när jag blir stor" skulle jag kunna tänka mig att jobba på detta dagis. Även skolan/plugget går lite lättare när man vet vad man kämpar för. Eller Pluggar för kanske man säger.

Känns otroligt gött att ha fått BARA positiv feedback också. Så roligt! Var nästan sådär att jag tänkte " nää, men så bra är jag inte, men så där bra tänkt var väl inte det där jag gjorde..." men det var det visst. Fast det roligaste att höra var ändå att jag är bra med barn, att barnen trivs med mej m.m. Det är nog det bästa beröm man kan få, för barn är ordentliga människokännare!


                              

Jag lyckades också baka en chokladkaka till mina kära lärarförebilder som undrade om jag var bagare också. Nä men ibland lyckas man faktiskt ;) Så Maria kommer hädanefter bara att bjuda på chokladkaka för det kan hon baka!

Fick även en present ( maria blev rörd!) fast det var bara fjäsk från A-L så att hon skulle få extra mycket kaka kom de fram till.
Hoppas bara jobbfronten ser bättre ut om 3 år istället som för nu, när de har anställningsstopp och skit lite varstans.
Så jävla tråkigt, för en förskollärare som vikarierat i 2 år och vars vikariat är slut snart men får inte förlängt för då överskrids lasdagarna (anställningssopp) Så det blir bara att börja om med sina 720 dagar i en annan kommun som vikarie. aja, hoppas allt löser sig tillslut! 

Kommer sakna "mina ungar"!!

Nu tar jag helg, fram tills söndag för då blir det skrivning av VFU uppgiften + massa läsning! Men det hinns!
Väntar nu på mitt fredagsmyssällskap.

Trevlig helg!





Kommentarer:

1 Åsa Boström:

skriven

kul att det går så bra! det behövs allt motivation :)

2 elin:

skriven

Härligt med beröm :) det blir som på long valley: mvg rakt över ;)

Kommentera här: