Hallelujah moment!

Med reservation på att stavningen på rubriken kan vara lite hipp som happ, här kommer finally ett blogginlägg.

Nu, igen, funkar internet. En stund.
Så bra att man vet att det funkar, jag satt vid en annan dator som inte var hemma o så ser jag plötsligt min bror som loggar in på msn.
"Jaha.. var är du då?"
"-hemma?!"...
Jahaja.. o NÄR tänkte du tala om att internetet funkade då? VA?!

Jag är inte känslig nejdå.

Idag är en sån där segdag som nästan hade kunnat kvittat, eller? Fast när man är på jobbet så spelar det ingen större roll, nästan skönt att man inte är ledig och känner att man "måste" ut och göra nått och uträtta massa grejjer. Nu går man där i de oändligt långa korridorerna och bränner kalorier. " Jag hinner först på larmet!," och så kutar man.
Jag fick ingen respons idag när jag sa att jag var trött iallafall, " du är ju ung du, du ska inte vara trött".. nänä "GÄSP" :P
Ja räknar ner nu till nästa lediga dag.. 6 dgr kvar.. YEAJ!

Ledigt eller pengar?.. Det ÄR den stora frågan.

Min gulligull häst som har fått spendera en vecka inne i sin box ( med några små permissioner) har nu fått på sig nya skor iallafall. Hovslagaren tyckte iaf. att han verkade bättre i hovarna, märktes knappt något att det skulle vara ömt. ( YES!) Så nu är det 7dgr metacam kvar, minimalt med gräs resten av livet, bantning ( "bara" en 60 kg, minst!) och lagom med motion så blir det prima sen. Inga problem det.  Vad jag inte tycker om att ha en fång häst. När man har klarat 7år utan skiten så kan man väl få slippa helt tycker jag, men icke.  Fast han börjar ju bli lite gammal och "allmänt fet" så jag kan ju förstå orsaken ändå...

Igår var det örebro med Elin och Linnea, en trevlig dag. ( LEDIG dag :P) Jag är inte alls grön av avund på Elins snygga stövlar. Så snygga så.

Sen har jag kommit på att jag ska börja jogga.. jag SKA jogga. Jag som ALDRIG springer annars, nu jäklar. ( Fast kanske inte just idag när det spöregnar, men en annan dag så :P )
Men detta kommer jag göra sent när ingen ser mig när jag kommer flåsandes och snörvlandes genom skogen,, detta kommer göras på hemlig tid o plats.

Nu mat, sen stallet. As usual .



Unik visar sin åsikt om boxvila, (gammal bild)
Unik visar vad han tycker om boxvila... "botten is nådd..."



- Kärlek

Kommentarer:

1 elin:

skriven

Hahaha han är såå söt! Skönt att han är på bättringsvägen!



"En annan dag" var mitt motto på jogging, det var ett tag sen jag var ute nu kan jag säga:P det hann nog inte ens bli en rutin.

2 lovisa:

skriven

Har han varit sjuker? Bantning på schemat alltså;P

3 Anonym:

skriven

Aah han har fått fång! Jäkla skit alltså. Men nu är han faktiskt mkt bättre :)

Kommentera här: