Humor är bra

Men dålig humor kanske inte är lika bra. Men.. vad avgör att man har dålig humor egentligen? Alla tycker väl olika skämt är roliga och andra inte lika roliga.

Fast jag, min käre bror och mor har lika dålig humor alla tre så vi skrattar ju åt samma saker, vilket är rätt skojj. Det är inte alla som skrattar åt Tage Teng eller Grusgången.. det är nog inte det.


" Tage Teng på Tengene vägen, det är ett Taget namn!"....

"Det var en gång..... och den var grusad!" ( jättekul Daniel!).. hmm

En gång för många många år sedan när Maria var liten så var mormor och morfar på besök hemma hos oss en sommar. Vi hade några katter. En Elsa, en Jenny och en Kenny tror jag.. Kanske någon mer, vad vet jag. Iallafall, min käre gamle morfar skulle iallafall gå ut på altanen och ropa in katten Elsa för natten.
Morfar står sedan där på altanen och hojtar : " - Liisaaa!....GRETA!!...INGAAAA!..MARIANNEEEE!....ULLA!!... Men va fasiken kattjäkel kom då!
"Men morfar, katten heter ju Elsa."
"jaja.. kärring som kärring!....

Då hade han ropat alla tantnamn som han kunde och namnen på alla mina gammelmostrar ( vilka kanske var de enda som han kunde.. )

Det behövs inte mkt ibland :P


Tack för idag alla mina kära arbetskollegor som jag ska spendera mest tid med i sommar! "Puss o kram hela dan på er!" ( Anna citat ) :)



Kommentarer:

1 elin:

skriven

Haha ja ni har lite speciell humor ;P

Kommentera här: