Mitt framtida yrke...

Är nog bilmekaniker.

Okej, jag kanske inte ska ta i så på engång bara för att jag klarade av, nästan själv, att byta min lampa till halvljuset. (strålkastaren).  Det bör väl nämnas att jag hade lite hjälp, men bara liite. Den andra klarade jag åtminstone helt själv. Fast min lycka över den nybytta lampan blev inte så långvarig då jag drog på tändningen och min trogne medhjälpare till bilmekaniker säger " du får ta och byta parkeringsljuset också för det är trasigt det med",,, Då suckade Maria högt och tydligt. Så högt och irriterande så att vår högt betalda mekaniker traskar ner till verkstaden och kommer tillbaka med en ny lampa och byter den på momangen... TACK! Min bil är som ny. För en stund..
Länge leve självständigheten! hmm..

Så.. tillbaka till verkligheten då.

Ledig idag också efter helgarbetet, STOR helg och allt. jag väntar lystet på Juni lönen. Give me.
Har även fått mitt schema för sommaren, rätt bra ändå. Inga slavturer allt för ofta och flera kortturer. Så då kanske man hinner få se lite av sommaren iallfall. Förhoppningsvis :) Men det är ju antingen eller.. ledigt eller pengar.
Men det är ju så mkt man ska hinna med på sommaren, konserter, bada, båtturer, massa kalas ( måste ni fylla år på sommaren allihop hela tiden?!!) Slappa lite iallafall, besöka släktingar som man knappt ser annars under året, ( de som valt att bo så långt bort, eller va det kanske vi?) och ja.. massa annat.

Nog med gnäll, idag är jag ledig och har massor att göra men det blir inte mkt gjort. Inte bra

men bilen är iallafall hel och REN, finally. 


                     Ha det gott!






Kanske skulle skaffa mig en sån här istället för min konstant trasiga Kalos. hmm..
ska fundera på saken..

Kommentarer:

1 Emma:

skriven

haha då skulle du få skjutsa runt på mig i den bilen ;D

2 elin:

skriven

Jag tror de flesta är överens om att det är DU som bor långt bort ;)

3 elin:

skriven

En får tacka ;)

Kommentera här: