Onsdag mitt i veckan

Redan Onsdag och jag har inte fått allt för mycket gjort.
Medans andra är så flitiga och pluggar så hänger jag mest, stressar inte allt för mycket, jobbar när jag får jobba och målat badrumstak m.m.

En vecka kvar innan man får veta om man får något sommarvikariat, snälla snälla snälla känner jag bara, ge mig jobb! ( Ni märkte av caroline af ugglas melodin där va?!) :P Det står att v.22 får man komma på intervju? och v.24 får man veta om man fått vikariat. Men Hallå.. v.24 är det ju man börjar jobba i sådana fall. Bra där karlskoga kommun, planering är inte er starkaste sida. Okej, möjligtvis v.25 men ändå, vissa vill ju kunna planera lite. Eller? Det kanske bara är jag.


Fjäril o blomma

Mobil bild från förra sommaren :)

Jag hade lite roligt förut när jag först såg en barnvagn rulla förbi i fullfart ( där gick ena  brorssambon ivääg) sen, 5 min senare kommer nästa barnvagnskandidat i ilfart. Då hör jag vår kära granne lasse hojta " Om du tar det långa benet före det korta så hinner du ifatt den första barnvagnen!" Jo men det är ju rätt smart... att ta det långa benet före det korta.
Ibland behövs det inte mycket för att få skratta lite.

Nu blir det kaffe, sen promenad.


 Ha det gott!

Kommentarer:

1 elin:

skriven

Det kan man verkligen kalla kass framförhållning! Fick veta att jag skulle få jobba i februari redan. Inte officiellt, men ändå. Tider osv har jag inte fått veta så noga, men jag kommer i alla fall få jobba som tur är. Hoppas du får viket!:)

2 åsa:

skriven

Haha Maria, undra hur många långa ben du ska ta te för att komma ikapp med barnvagn själv? ^^

Kommentera här: