Att sticka eller att inte sticka..


Det är en omdiskuterad fråga. Det skulle nog t.o.m. kunna bli ett debattämne om man ska vaccinera sig eller inte.
Även om man inte SJÄLV vill ta influensavaccinet för sin egen skull så kan man ta den för alla andras. Nu tillhör ju t.o.m. min kära bror en riskgrupp så det är ju inget att ens fundera över. 

Sprutan är GRATIS och vad tar det, 2 min? knappt. Man kan reagera efter att man vaccinerat sig med att få lättare, LÄTTARE influensa symptom, det är väl det värsta som kan hända?

          

Så i november blir det en tripp till pilgården mellan 14-16 och en spruta. Klappat och klart.

Hur gör alla andra?..

Just nu är jag inte så orolig över att få influensa eftersom jag redan är genomförykld och då är risken mindre att man får influensa, just nu. Virusen konkurerar väl ut varandra eller nått. det är väl det enda positiva med förkylning som jag kan komma på just nu.

Nu blir det sängen igen, sova och kurera mig och vara bitter över en förlorad VFU dag. Nya tag imorrn.. eller i övermorron. Även om jag hade orkat med idag så hade ju också det var egoistisk att gå iväg och smitta alla andra. eller?.. Jag tänker så så blir iallafall jag lite mindre bitter.. ;)


  - Kärlek




Kommentarer:

1 elin:

skriven

Jag hade också stannat hemma. Och JA, jag ska vaccinera mig. Hur schysst är det att jobba med äldre och träffa människor på stan i riskgruppen utan att vaccinera sig?

2 Åsa:

skriven

Jag ska vänta med vacc så länge det går (innan jag tvingas av skola/jobb/praktikplats). Vill se vad den ger för konsekvenser först..KÄnns som att de är iproppat en hel massa skit i den som man inte har riktigt koll på.

3 Maria:

skriven

Jo precis, det verkar vara ett starkt vaccin så biverkningar finns det nog gott om.

Kommentera här: