Ge mig studieteknik någon!

Nu är första uppgiften skriven, inlämnad och redovisad. DONE!

Sen precis när pressen har släppt för den färdiga uppgiften så säger seminarieledaren ( som förövrigt är väldigt BRA) " ja men då går vi igenom uppgiften till nästa vecka då då"... jaja det är väl vad man kallar för en never ending story eller? plugget alltså.
Så ihelgen eller om jag är jevligt efftektiv imorron f.m. så ska jag bekanta mig med John Dewey, (endast 100 sidor) gammal pedagog som visst är väldigt viktig + alla skollagar och viktiga reformer, en sisådär 34575438765 st.. tjohoo.
Nog om det!

Förövrigt så har jag tagit helg IDAG och nån dag framöver. Ja fram tills att Deweys bok börja ge mig mordiska blickar vill säga.

Imorgon blir det Synsam och kolla hur bra man ser egentligen. Vill gärna bli av med min konstanta huvudvärk. Lite kasst om jag ser bra, undrar vad jag ska göra åt huvvet då? Amputation? Förslag mottages tacksamt.
Sen ska jag försöka hitta en present till Elin, något som inkluderar Johnny depp är visst bra har jag förstått. ;)

Snart fyller ju Emma år också!! Hur ska det gå? Paketförsändelse via fågelvägen kanske?!! nejdå buss går väl bra det med. ;D

Nu blir det slappar Torsdag. Hade visst en promenad inplanerad men vi har visst dissat den verkar det som, gör inget för jag kommer iaf att kunna gå imorgon.


                 

           Hade förresten jäkligt roligt i lördags! Men det har man alltid i rätt sällskap :P


    - Kärlek


Kommentarer:

1 emma:

skriven

värm upp huvudet med att komma på såå många roliga historier som möjligt och skratta dig till magvärk och vips vad roligt det blev att plugga.



alternativt att sjunga en sång om innehållet i böckerna, fast det funkar bara om man sjunger roligt så man skrattar.



eller så åker man och hälsar på emma.

2 elin:

skriven

Tur att det var glasögon som gjorde tricket så du slipper amputera! Lördagen var riktigt, riktigt rolig! :D

Kommentera här: