En helg i Ullared

Har haft en jätterolig helg nere i Ullared med trevligt sällskap. Dock utan Micke, fast det gjorde nog inte honom något att han inte kunde följa med. Åktei stället med hans bror och syster med respektive.

 Åkte kl.4 på morgonen i Lördags så på kvällen sen i vår camping stuga så kan jag säga att jag somna gott uppe på mitt loft. Trots att vi var där i 2 dgr så hann jag absolut inte med alla affärer som fanns runt omkring eller ens alla avdelningar inna på ullared. Herrejävlar vad saker. Nästa gång ska jag strukturera upp det avd. för avd. för annars blir man aldrig klar!

handla för en rätt stor summa pengar. Eller ja, det rök några tusenlappar kan man säga. Men fick med mig en vinterjacka, flera linnen, tröjor och ett par jeans, underkläder, strumpor m.m.  Även lite inredingssaker och 2 nya täcken till sängen och såklart en ridjacka och smågrejjer till hästarna. Och massa dusch grejjer + 2 nya väskor.
Det va bara skit att man blev så dumsnål efter ett tag. Fanns så mkt grejjer jag hade velat ha mer men sen bara "näää... de blir så dyrt!"...  jag får skärpa till mig till nästa gång.
Har iaf pengar kvar på kontot så ångesten är inte allt för överhängande.

På Måndag börjar skolan igen! Får börja ladda nu så man är i form till alla läxor, tentor osv. Hujjamejjen.
Önskar också att hovslagaren kunde svara så att den vita faran kan få på sig skor så vi kan börja komma iform orrdentlig snart. Det spörs som endel säger.

Nu ska jag invänta Emelie som ska komma på fika :) Precis hemkommen jag, då far min bättre hälft iväg på 4 dgrs björnjakt. De får allt akta sig för bamse tkr jag. Stora djur det där. 

 - Kärlek


                                              
     

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

vi styr en strömtorpsfika innan skolstart va! vilken dag?

2 maria:

skriven

Ja det tycker jag absolut ;) jag är ledig helaaaa veckan så ta en dag som passar er ;)

Kommentera här: