Envis som en..

Går riktigt bra nu faktiskt. Kliar eller skaver inte alls. Känns ju lite iofs men vad ska man begära när man har två "plastbitar" i ögat. ( som optikern sa själv) Lite svårt att få skärpa på vänster ibland, så då får man blinka som en besatt och folk tror man flörtar helt vilt. Men jag provar o provar och hoppas att jag har vant mig med dessa plastbitar tills den dagen jag behöver glasögon jämt. Kan va bra att ha dem då ;)

Kändes som att jag behövde gnälla av mig där, men nu får det vara bra.

Har haft ett eftermiddagspass i skolan idag. Vi fick lära oss att tyda en karta och att "passa kartan". att kartans upp är  mot norr osv. Först fick vi alla flashbacks från högstadietiden då man sprang där som en tok efter någon annan och hoppades innerligt att den sprang åt rätt håll.  Imorgon ska vi måla skattkarta på bildlektionen och på fredag blir det en heldag i Hällarbrottet utanför kumla. Spännande kan tyckas. Lärarnas mål är att vi ska få upp en eld och allt där runtomkring. Sedan ska vi reflektera över detta. Som sagt. Spännande :)

Tycker om NO:s kurserna ändå. Jag kommer ju bli rejält allmänbildad iaf. Tänk när man åter sitter där med alla pedagogikböckerna i PDIB. Då kommer jag sakna den där kartan och bildlektionerna SÅ mkt.
Men än är jag inte där. Tack o lov.

dags att ordna mat. ta in pållar och kanske angagera sig mer i förberedelserna med våra gruppuppg. Men de hinns med imorgon. För DÅ är det en annan dag.



- Kärlek



 
  Hade en träff med Emma förra veckan .Fönstershopping och skitsnack!

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

kommer du ihåg allt tok du lär dig då? skulle ja aldrig lyckas med när de är så olika ämnen :P

2 Maria:

skriven

jag kommer förhoppmingsvis ihåg det jag ska komma ihåg. bild och naturvetenskap. 2 ämen :P

3 elin:

skriven

Ring Erik o kolla upp det där med att göra eld så kan du glänsa på NO-lektionerna sen ;)

4 maria:

skriven

haha aah borde göra det men det ska väl gå ändå :P

5 emma:

skriven

alltså har jag sett ut sådär? Hahah

6 maria:

skriven

ja Emma :P för sommarn ;)

7 Anonym:

skriven

jag måste ju haft världens fetaste fingrar då :O

8 Maria:

skriven

haha nädå, har dragit ihop bilden lite ;)

Kommentera här: