Lite mycket nu..

Läste nyss Elins blogginlägg, om en bok som verkade vara idé att läsa, om mindfullness. Skulle verkligen behöva den ni. Är rätt stressad just nu. Men mest för att jag stressar upp mig innan saker, att jag kommer inte hinna. Men tänk om jag kunde lägga all den energin på att göra klart allt än att gå runt och oroa mig hela tiden. Vad bra det skulle vara då.

Men jag ska hinna färdigt. Ska lägga i overdriven. tempoooo!
Men faktorer som FÖRKYLNING, ÖGONFLUSS och VATTENKOPPOR kan jag tyvärr inte förutse, så det kan väl vara värt att nämna i mitt PM. Bara för att jag är vrång!

Börjar få små blåmärken på armarna och händerna nu. Var till Pilgården för provtagning, kolla hb och allergi bl.a. Skulle ta 4 "mindre" rör. Inga problem. Eller?
Jag höll iallafall 2 sjuksköterskor sysselsatta i ca: 30 min med mina icka infinnande blodkärl. Ett stick mitt på underarmen - misslyckat. Ett stick i handleden - misslyckat! Kallar in Berit. ja men nu kommer det gå finnemang. Hmm. Ett stick i andra armen i armvecket - YES! we got some blood! Efter 3 rör så tog det bara stopp. Det var ungefär då jag började se suddigt och känna att både armen och huvudet började domna bort. Andaaas, vicka på tårna, upp och skaka loss lite.

Ett sista försök mitt på handen på höger.(AJ!) - misslyckat! De stack mig till sist i fingret för ett HB, ej så tillförligtligt- så de gav upp tillslut, får komma in och kolla hb en annan dag.

Härligt att komma ut från provtagningsrummet med plåster över hela armarna och händerna.

Jag tror även att halva degerfors var på vårdcentralen i dag. Ifall någon tyckte att det var tomt på stan :P


Nu tillbaka till mina fågelbon. Sen sooooova.



- kärlek

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

men aaaje varför ska du vara så besvärlig för? hoppas du friskar på dig!

2 Maria:

skriven

Ja jag är ju lite besvärlig hela jag. Så nu ska mamma få sticka mej någon dag, tror hon tycker det är "roligast" av oss :P

Kommentera här: