Tisdag och halvdag

Igår var det första dagen för oss NOS:are. Visst låter det fjantigt men det står för ett ännu längre jobbigt ord som; naturevetenskaplig omvärldsorientering. Igår blev det en heldag vilket vi gamla PDI:are inte var så vana med men vi klarade det trots allt :P

Vi fick träffa våra nya lärare och fick en liten introduktion och föreläsning om Dan Andersson och en av hans dikter. Sen blev det 3 timmar bild med babsan. Från att ha gått pedagogik i ett halvår så blev detta en omställning kan jag säga. Mycket roligare ( änsålänge) och roliga lärare. Ser ut att bli ett roligt år framöver.
Visst kommer det bli jobbigt att det är fler dagar man får åka, men det fixar vi. Med risk att vi får blodpropp av att sitta still så länge men DET SKA GÅ! ;)
Tur att vi är 2 ( ibland 3 om vår blivande mattelärare ska med ;) som samåker iallafall, blir lite roligare så och skönt att inte behöva köra varje gång heller.

Nu, idag ska jag börja mitt nya liv. Eller, jag ska börja motionera liite mera, för det här går inte. Utan en häst att rida på och som håller magmusklerna i trim så vet jag inte hur det blir. Det innebär ju att jag MÅSTE träna.. inte bara rida :P

dags att sätta fart, halvdag i skolan (13.16) idag, lagomt det.  Ledig fredag iallafall :) Gött dä!


                                  
                 Ge mig sommar, ge mig sol, ge mig snygga hästar på Segersjö!

- Kärlek


"Att gnälla är som att sitta i en gungstol,

du har visserligen något att göra, men det leder ingenstans!”

- babsan

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

men du tränar väl redan?? tantgympa å allt vad det är ?

Kommentera här: