Senfästeskada...

På den stackars hästen.  Hur ska mitt monster (vita) klara av att gå i sjukhage i cirkus 10 dgr? Tur att det inte är jag som ser eländet när han med tänderna kommer rycka upp staketstolparna och kasta iväg dem och sedan stampa på dem så det bara blir flisor kvar. Någon som tycker att jag ha förutfattade meningar gällande detta?... nä ingen. Tack.

Sen att han efter att ha ryckt upp stolparna o stampa på dem, så kan han ju faktiskt ta och gå hem till mej tycker jag, o få lite knäckebröd med havregryn på. Det vore trevligt de.

Idag har det varit FRItid hemma. En såndär fritid som man egentligen ska plugga på. Och hur gick det med det? Inte så väl. Har trots allt suttit och sökt reda på 100 växter på internet o tryckt ut dem på papper och skrivit deras namn på baksidan, för att sedan kunna träna, träna och TRÄNA på dem till 3 juni. Kommer ALDRIG gå.
Sen är det ju inte bara växter utan också FÅGEL djävlar, och ett strandprojekt och så ska vi även göra ett träd herbarium. ( samla 2 löv av varje art, cirkus 15st) pressa dem, torka dem, och på ett bra sätt presentera dem i ex; en ihopsatt bok eller på papper, med vardera namn, helst latinskt också. Yeaj!
Jag är så... taggad....

Visst,. det mesta ska bli kul. Men det blir mycket att kunna.. detta är ju trots allt lite mer användbar kunskap, för mig, än bergarter och cellens delningar och fröväxter. Tycker jag iaf..

Imorgon, halvdag i skolan hem och plugga på mina gulliga växter, stallet och försöka borsta på min allt för dammiga häst. Tvätta, städa, vattna blommor och allt annat man BORDE göra.
Idag blev det en gnällblogg men ibland måste man bara få häva ur sig, på nått sätt. Bättre att få göra det i skrivande form är in real life kanske?..

Snart sommar, snart Skolledig... :)


- Kärlek


Kommentarer:

1 elin:

skriven

Nejdå, inga förutfattade meningar, jag såg ungefär samma bild framför mig när jag läste "vila ca 10 dagar" :P

Kommentera här: