Mycke man borde göra..

Men ändå sitter jag här o gör inget alls för tillfället. Så värdelöst.

Har haft en skön hittills, med kalas, ridning ( första gången på 3 veckor!!), promenad.
Skulle följa med ut på promenad igår, fick en förfrågan och visst, klart man måste vara lite hurtig o gå ut o gå. Men ingen sa att vi skulle gå 8km! Men det kändes skönt efteråt, det säger jag inget om.

Satt och lyssna igår på kalaset när de diskutera om facebook och bloggar osv. En person tyckte att det kändes utelämnande att andra människor skriver om en annan. Annan person tyckte bara att allt detta med blogg/facebook verkade dumt. En annan tyckte väl att det var ett rätt bra sätt att hålla kontakten med folk.
Jag kan förstå den första personen, som tyckte att det var "inte så trevligt" när dennes kompisar skriver om saker där "den" är inblandad i och vad de gör tillsammans och när. Det har jag aldrig tänkt så noga på förut, nu skriver jag ju inte så mycket om vad andra gör utan mest om vad jag själv gör ( en liten del av allt jag gör) och nämner väl ibland någon av mina vänner, som har facebook och kan se det. ( och protestera om det behövdes).

Men annars tycker jag att det är ett bra sätt att hålla kontakten, och visst är det lite kul att läsa vad andra gör. Men jag kan ju inte göra så mycket åt att vissa skriver alldeles för mycket om vad de gör, vart de ska åka, när de ska åka/göra vissa saker. Det är upp till var och en att utelämna sig så mycket.
Bloggar kom ju också på tal, " att skriva dagbok på internet, låter lite konstigt". Visst det är väl ännu mer utelämnade än facebook, men det är ju fortfarande jag som väljer vad jag ska skriva och om vilka jag skriver.

Jag försöker ändå inte att nämna namn på folk jag vet inte kan läsa detta, eller inte vill vara med. 
Kom bara att fundera på det igår, att undra vad det skrivs om mej som jag inte ser... utöver mina vänners bloggar som jag ser. Förhoppningsvis ingenting men man vet ju aldrig.

Internet är SÅ bra, men ändå lite lurigt. 

En tankeställare såhär på söndagen...




  sommar sommar sommar.... eller nä..

Kommentera här: