Smygstart..

Jag tänkte att idag skulle jag smygstarta med julpyntet. Är det Ok tro i svensk traditionshistoria eller?!..
Fast det struntar jag i, jag vill hinna mysa läääänge bland alla julsaker så det är lika bra att börja.

I Fredags på praktiken så började jag med min uppgift. Vilket är att göra gipsfåglar tillsammans med barnen. Sedan ska vi måla dem, imorgon eller tors, fre. Sen är min tanke att göra en fågelbok tillsammans med dem på någotvis. Då deras fåglar får vara med i, på kort. Och sen att de får måla egna bilder med någon bildteknik. Vattenfärg. oljekritor osv. Med faktan i boken får jag nog bidra lite med...
Det är mycket att fundera över! Är ju 3 veckor kvar och ca: 9 möjliga arb. pass kvar så det känns rätt lugnt.
Sen ska man bara få ihop ett PM om min uppgift. Syfte, frågeställning, varför, hur gick det, varför gick det så... Ja som sagt, mycket att fundera på.

Men det har ju gått bra hittills så det ska väl gå det här med. Hoppas jag!

Hämtade ut mina brillor igår. Skulle visst få prova linser också, hade jag inte fattat. Så jag kom hem med båda delar igår. Linserna provade jag med skräckblandad förtjusning, gick ju inte allt för bra förra gången. Men denna gången ser jag faktiskt med dem! Otroligt!
Glasögonen däremot är som att gå in i dimman totalt. Optikern var nog lite väl entusiastik med att höjja styrkan där tror jag. De är som läsglasögon, ser bra på nära håll men kollar man upp så snurra allt. TJohoo.. hmm.
Så snart får jag skaffa mig klippkort hos optikern känner jag.

Nog med gnäll, fram med strykjärnet, damsugaren, moppen. Här ska städas!!


 - Kärlek

Kommentera här: