Fredagsmyyys..


Hade tänkt att ta mig i kragen och ta en liten joggingrunda men vädret är inte så värst och SÅ motiverad va jag nog inte så jag stannade framför tvn. Där kan man snacka om karaktär.
Får ladda till Step-upen tills på Tisdag, det kan räcka så känner jag.

Har ont i kroppen idag. Funderade över varför jag plötsligt har svårt att komma upp ut sängen på morgonen och varför jag stapplar runt som en gammal kärring om dagarna.
Jo förklaring. Ridning!   Jag har inte ridit ordentligt på 1 år så det kanske inte är så konstigt. 1 år utan dressyr och galoppruscher i skogen. Helt otroligt!

Men igår tog vi oss i kragen Unik o jag och tog oss till gärdet för ett test. Både för han och mej kan jag säga. Han som varit skadad och haft hovbölder och bara hade skrittats efter sommarn. Och så jag - allmänt otränad.
Men det gick bra. Han försökte ju iofs få av mig ett antal gånger och vägrade svänga på volten så han sprang på snedden mede rumpan först. Duktigt gjort tycker jag. Måste väl vara någon form av lösgörande övning :P

Men tillslut där på volten så hittade vi takten. Formades så fint i volten, bra steg med lite tryck in. Jäklar va det gick för att vara Unik! Så fina åttor vi gjorde. Galoppombyten också. men stilpoängen på dem skulle inte vara så höga då min kära häst bockar sig igenom vartannat byte :P men men.. måste ju börja någonstans.


Nu tar jag helgen! Inväntar pizzan och myssällskapet :)

  trevlig helg!

                               
                                           Gammalt kort på duon.

Kommentarer:

1 Åsa:

skriven

å va roligt att han gick så bra!

Å tur är väl att man har bokat en tid så man måste träna :)

2 maria:

skriven

yes, på Tisdag då jäklar ;)

Kommentera här: