Ta sig i kragen

Idag ska det röstas.

Ska jag vara ärlig så vet jag inte 100 procenting säkert vilka jag ska rösta på. Men jag vet dock vilket håll jag drar mig åt.

Jag tycker det är så svårt. Alla lovar många och bra saker. Men hur ska de kunna nå upp till alla sina mål? Fick rådet att rösta på dem som gynnar mig mest. Men för mig känns det bäst att se det från det stora hela. Vad kommer gynna flest människor i detta avlånga land? Vad är bäst för en bra framtid.

Jag tänker dock inte singla slant om det. Slumpen hör inte hemma i ett val som detta!
Hörde även en version om hur en skulle rösta. " jag ska rösta på det parti vars reklam som jag får i brevlådan först"..
det är nästan så jag blir mörkrädd.

Hoppas folk tänker lite längre än så idag när de går och röstar.

Bara Sverigedemokraterna INTE kommer med så är jag rätt nöjd ändå.


Nu blir det lite plugg sen iväg och rösta. 


    

 



Kommentera här: