Regnig Söndag

Det kanske är tur att det är pissväder ute idag så att jag möjligen får något gjort inne. Tänker på den alltför höga tvätthögen som snart växt sig upp till taket. Eller ja, nästintill.
Men det är svårt att få tid att göra sånt, när det finns så mycket annat roligt att göra.
Det var det där igen om att prioritera.

Nu är vi halvvägs vår utbildning! Härligt! Nu känns det som att nu måste man ju klarar detta när man gjort största delenen av det. men C-uppsatsen skrämmer mig lite men det får jag ta tag i när den kommer.
Just nu läser vi svenska och svenska grammatik, lite sådär halvt roligt iallafall. Grammatiken skrämmer väl lite också som den alltid har gjort, men det ska gå. Har insett att det finns tonvis med svåra ors i svenskan som man inte har använt sig av än, Hujedamej!
Sen är det pedagogik dags i 7,5 hp och i höst blir det Specialpedagogik! det ska bli intressant.
Sedan är det bara den fruktade pedagogiken B och C kvar. Uuuuhhh....
Men sen äre klart!!  Januari 2013 känns inte så långt bort ändå. (ibland)..

Har även börjat på nytt vikariejobb. Drog mig närmare Åtorp men fortfarande jobb inom äldrevården. Det är synd att det ska vara så svårt att få jobb inom barnomsorgen på sommaren så det blir också desamma som alla tidigare sommrar. Finns nog iochförsig timvik. på förskolor i degerfors, får kolla upp det men man vill ju ha jobb hela sommaren, fårse hur det går.
Har gått brevid i 2 dagar i åtorp och står nu som vikarie och ska jobba nästa helg. Känns inte som att jag har någon koll vad jag ska göra. Hoppas de inte rycker sitt hår på lördag när jag ska vara frågvis vikarie :)

Nu måste jag läsa ut svenska boken, men funktionell svensk grammatik inbjuder till så många andra roligare saker att göra, tyvärr.



- Kärlek...



   Längtar efter sommaren och värmen och SOLEN!

Kommentera här: