The end of christmas

Nu är julen slut för iår med. Men för mig känns det inte ens som att julen varit här.
Klart man har firat jul och fått lite paket men den där julkänslans infann sig aldrig, konstigt nog..
Fast jag jämför ju alltid julen med hur det var när man var liten och satt och vänt på tomten i Fasters hallfönster, den känslan fattades, vilket inte är så kontigt kanske då jag inte tror på tomten längre. Eller?...

Men snart är det påsk! :) Fram med alla små gula kycklingar istället.

Igår var vi och köpte oss en systemkamera på expert, lite dyrare än vad jag hade tänkt men finns kameran ingen annanstans så, slutade vi på expert tillslut. Blev en nikon D3100 efter mycket research på nätet och många kommentarer senare. Den var bäst i test bland "nybörjarkamerorna" och nybörjare det är vi ju så det var mest logiskt att ta den :)
Så nu ska jag bara hitta minneskortet från gamla kameran och sätta in så är det bara att knäppa på sen.




O pluggandet?... Det är väldigt vilande just nu, ush... Men nästa vecka ska vi ta oss i kragen och skriva färdigt vårt 5-6 sidor långa arbete om hörselnedsättning. Vi hann börjar iallafall innan jul så det känns skönt, bara  2-3 sidor kvar nu ;) Som sagt, känns bra att inte behöva börja från början helt när det snart ska vara inne.
Känns konstigt att "bara" behöva skriva 5-6 sidor nu,  när det sista arbetet vi skrev blev 10sidor, då känns ju faktsikt det här inte så jäkla jobbigt ändå.

Men idag blir det VILA, för det behövs visst också, sen iväg och fira lille Theo som blir 1 år idag!


God fortsättning och GOTT NYTT ÅR!!

 

Kommentera här: