Kört!

Har suttit och räknat sen kl.11 så nu tänkte jag ta mig en paus. Fy sjutton för matte. Eller matematik som det heter.  Har insett under kursens gång att det tar en sådan tid att räkna matte! Eller om det bara är jag som är trög i huvudet - vem vet.

Ser absolut inte fram emot tentan imorgon - fy vale för den. Lät så lugnt när man fick ha med sig boken - men man måste ju förstå alla regler och lagar också  för att kunna ha nytta av boken - som förövrigt är jävligt svår att förstå i vissa fall. Så jag är lite irriterad. Har suttit och nötat och nötat och hoppas att lite har fastnat iallafall.
Men som vi säger - vad är det värsta som kan hända? jo en omtenta, och det lär jag väl överleva. :)

Kalas ikväll också - lite stressande men kanske ändå en skön paus. Lite tid till att lagra all "data" som intagits idag... hmm..

Jag är iallafall inte ensam om att känns mig stressad inför denna tenta - i princip alla i min klass känner lite ångest över matte.  Intressant att se vår "tidsskala" över vår matte i skola 1:an till gymnasiet. Gjorde en kurva över vårt intresse/tycke till matte - av 17 st så började kurvan högt upp ( mkt intresse) och dalade sedan neråt kraftigt, främst under högstadiet - och i vissa fall en liten höjjning efter skolan. Intressant...
Att matte ska vara ett sådant "jobbigt" ämne. Som Malin sa. det finns alltid ett korrekt svar.

Men Vår seminarieledare tycker jag om - Guy karnung. En karl som pratar matte så man förstår - och förstår varför vi tycker så om matte som vi gör.

Nä dags att äta - sen stallet och sen tillbaka till dessa tal!!


Snart helg, snart ledigt!


- Kärlek

Kommentarer:

1 lovisa:

skriven

aa han är söt som socker, lite kaxig bara;P

Kommentera här: