Kasst

Inser att uppdateringen på bloggen är rätt kass. Kan inte lova att den blir bättre men försöka går ju.

Imorgon börjar jag jobba, vilket känns både kul och lite nervöst. Inser vad mkt man glömmer efter att ha varit på kurs i lyftteknik. Kändes som att kursledaren tittade lite konstigt på oss ibland och det kändes som hon tänkte, " Men herregud, hur svårt kan dä va?!". Hon får ursäkta mig, jag var iallafall där för att lära mig inte visa upp mina väl "glömda" kunskaper. För så var det, mycket detaljer som man glömt som är bra att repetera. För man inser efter 3 somrar inom vården, att om man fuskar lite lite ibland med sin jobbarställning eller lyft, det tar på kroppen.

Om det finns tid imorgon så ska jag knalla in på blå sida och hälsa på Lilla goa tanta också :)

Så nu blir det jobb i 9 veckor frammåt, non stop. Hoppas bara att det flyter denna sommar. För 2 års sedan så höll vi på att sjunka kan man säga, herregud vilken sommar. Att det ska vara så svårt ibland att få ihop ett bra sommarschema och lyckas man väl med det så försvinner någon och vikarierna tar helt plötsligt slut. Det är allt bra konstigt...

Nog med gnäll. Ut till hästarna istället.



- Kärlek

Kommentera här: