Aldrig mer ska jag..

Sälja en bil!!
För att vara lite väl grov i mun så får jag citera en nära vän, " Det är ju inte konstigt om man blir rasist". Näh men faktiskt inte, efter denna bilförsäljar händelse så är jag en bra bit påväg känner jag ( kanske inte men just då var jag). Det skulle prutas, fast att vi hade ett bestämt pris, betalar i hundralappar, fel summa - då ringer jag upp igen och säger att de får föra över det som fattas innan jag postar ägerbyteslappen ( vilken han inte alls kan förstå varför jag INTE kan posta den med en gång). På kvällen kommer ett arg sms om att det är flera fel på bilen, som trasig fönsterruta ( spricka som går igenom besiktningen), bensinmätarn visar fel ( hur den nu kan göra det när det är en pil som visa full, medel eller tom tank och sen funka ju inte bromsarna som de skulle, TROTS att de provkörde bilen. Har ni aldrig sett en Maria arg så kan jag säga att det var jag då!!
Efter 2 dgr ringer han upp som var här och kolla och hämta bilen, vilket inte var samma människa som skulle ha den ( alltså han som sms:ade och var arg var alltså inte samma människa som var här, så han såg aldrig bilen innan han köpte den). Han som ringde sa att nu hade han fört över pengar, ja men va bra - då postar jag lappen när jag ser pengarna på mitt konto - Då säger han att " nej nej, do försååår inte, do moste påsta lappen NU, annars får jag boter!" eehh... Nej, eftersom ägerbytet börjar gälla efter det datum som DU skrev på lappen så är det inga problem, försäkringen börjar gälla från det datumet sen. " Näj näj, do inte förstoo, jag får betala boter do om du inte postar lappen!"....
NEJ jag INTE förstå!!

Men iallafall - pengarna kom in i Fredags och då postade jag lappen. Så nu hoppas jag att jag slipper fler crazy people.

Och som pricken över i.et så försökte han pruta ännu mer eftersom han minsann var tvungen att tanka sin bil för över 1000:-för att åka hit och kolla på bilen. Vad Maria svarade på det?...

" INTE MITT PROBLEM!!"...

Men nu har jag lugnat mig lite... =)

Kommentarer:

1 lovisa:

skriven

Bra där, skönt att bli arg på idioter. Men jag lovar, det finns korkade människor i alla länder. Norge är världens mest korkade land. Tro mig;P

Kommentera här: