En ny uppgift

Som fadder väntar från och med ikväll.
För ikväll så ska vi på namngivningsceremoni och Micke och jag har blivit utvalda att bli faddrar åt en alldeles underbar unge :)  Jag har inte tänkt på det som mycket förren nu, att det är ett rätt hedersfullt uppdrag ändå och vi får känna oss lite stolla tycker jag.

OCH Glutensvaret tvingade jag ur en sköterska på pilgården igår via telefontid ( det fanns iscannat i datorn ) och det var nomalt. Jätteskönt att kunna trycka i sig en STOR hamburgare från Mc donalds igår igen! En riktig Mc feast med "vanligt" bröd :) Så jag får väl vänja mig med att jag har en "kass" mage OCH ett hiatusbråck trots allt.
Men snart är det dags för en genomgående allergi undersökning istället, för ögonläkaren och även optikern säger att mina onda ögon beror på allergi ( nejdååååå) så nu måste jag gå vidare med det. Fast blodproverna visade inget förra året, men något är det ju så ska försöka komma till medickliniken? och göra pricktest.
Och ögonläkaren sa även att trycket i ögonen var ngt högt ( glaukom??) så jag skulle komma tillbaka om ngr månader för ny kontroll och ev. kolla periferiseendet. Men det fanns inga skador på synnerven så förhoppningsvis så var det bara en tillfällighet( hoppas jag). MEN annars så finns det ju behandling så förhoppningsvis så kommer jag inte bli blind på många många många år! :P

NOG med gnäll :)

Tack i hej

Kommentera här: