Stressa ner - varva upp

Har efter mycket om och men kommit fram till att mina besvärr med magen i princip bara kan bero på - stress.
Och det härliga håravfallet då också och migränanfallen ( aldrig haft migrän i hela mitt liv förut).
Så när alla andra skriver på lördag eftermiddagarna på Facebook - PLUGGAR o PLUGGAR så skiter jag förkomligt i mina skolböcker och går ut och går en stund i stället. Känner att för att orka i längden så måste jag nog stressa NER lite innan jag kan varva upp igen och då får det bli som det blir ett tag.

Så med lite omeprazol och massa vitaminer så laddar jag upp igen och hoppas på en bra vår!
För hösten var fasiken inge rolig -

Så nu ska jag dra igång med träningen igen, så jag fylls med endorfiner och blir så glá´. OCH vältränad :) Fast endorfiner lockas visst fram vid stress också men motion är ju iallafall roligare
Så söndagar gympar vi järnet - Måndagar Roddar Mamma och jag tills hel kroppen värker och på Onsdagar kör vi stepup så svetten bokstavligt talar sprutar. Härligt. 



  Nu ännu mera slappsöndag så Måndagen blir superhurtig!



  -

Kommentarer:

1 elin:

skriven

Det låter som en bra plan att byta stress mot promenader :) Hoppas att du hittar bättre balans snart så håret sitter kvar (tur du har lite att ta av;)) och du mår bättre :)

Kommentera här: