Lite harmoni tack!

Känner att jag behöver ett fritidsintresse snarast möjligen. När jag hade hästarna så behövde jag aldrig fundera på vad jag skulle hitta på innan och efter skolan.
Positivt är ju att jag hinner med skolan mer än förut MEN hur kul är det att bara plugga??.. Att inte ha något man måste gå ut och göra?! Att ha en stund i stallet då man kunde "ladda ur" sig allt jobbigt, all stress från skola och vardag. Att bara vara i stallet en stund, DET saknar jag.

Men nu har PDI 2 kursen börjat och jag tror det är en av de mest proppfulla kurshandledningar jag någonsin sett! Grupparbete, individuell uppgift, muntlig redovisning, gruppredovisning, examinationsuppg m.m. Vi kommer ju inte ha långtråkigt åtminstone. Och så lite krångel med kurslitteraturen på det, böcker som inte finns, är slut i lager osv. Stressnivån stiger! Men positivt är ju ändå att vi ska 5 veckors praktik i vår sen! Äntligen, ut i arbetslivet en stund igen. Men först lite slit vid skolbänken!

Men imorgon blir det en sväng till Uni. och göra vår gruppuppgift inför seminariet på Fredag och efter det, iväg en stund på kalas och umgås med härliga människor. Ibland måste man bara få vara, för att orka vidare i en relativt hektisk vardag.


Nog med vardagsgnäll! 



Kommentera här: