Gummi hamburgare

Jag var ju iväg och tog prover förr förra veckan gällande gluten (biopsi) och även om det inte visar
på en glutenallergi så tänkte jag ändå prova glutenfri kost några månader för o se om jag mår bättre.
Eftersom min kära mor och jag delar samma "dåliga gener" och hon blev mycket bättre av glutenfritt så
är det nog värt att testa. Så nu är jag inne på andra dagen och fundera över hur detta ska gå.

Först tänkte jag att det blir väl inte så svårt, men ärligt talat, hur mycket GOTT innehåller inte gluten då??!! det känns som att det är gluten i allt! ( fast jag vet att så är det ju verkligen inte). Känner att jag skulle vilja vara som Wilma, som varit gluten hela sitt liv och inte vet hur allt det andra smakar.
Som på jobbet - "Nu ska vi fika!" ja men jag tar ett äpple då, mycket nyttigare! Och igår på Mc donalds, som ändå har glutenfritt bröd - vilket jag då var tvungen o prova och även Micke och Emil smaka på brödet varpå Emils kommentar blir - " Näää fy va vidrigt bröd, det där får du ta o sluta upp med Maria!"....  Kul betyg på det brödet..
Smaka som...gummi.


Nu blir det en promenad och sen lugnt i soffan tror jag. Ladda inför ännu en heldag på jobbet imorgon med.

Tack o hej!

Kommentera här: