Vikarie

Har jobbat två dagar på Åtorps förskola nu och inser ännu en gång, att detta är vad jag vill
hålla på med. Tur det! Bara sådana där vardagshändelser kan bli väldigt roliga och härliga. Som när vi sitter och äter mat, då tre av tvååringarna böjar köra trumsolo med sina skedar och gafflar på tallrikarna och vi knappt hör vad vi tänker och har 7511 gånger sagt åt dem att sluta och äta lite istället. Då säger jag tillslut till ena killen  "Ja men då tar jag din gaffel!!" och han tittar förundrat på mig och sedan på min gaffel och säger "DÄR" ( du har ju faktiskt en egen) och fortsätter slå på sin tallrik. Jag log och tyckte hela situationen var rätt rolig medans ordinarie "fröken" fortfarande såg lite lätt irriterad ut.
Visst barn ska kanske inte öva trumsolo mitt i maten och de ska utvecklas osv, men ett trumsolo på tallriken kan vara himla utveckland, på ett sätt.

Visionären har talat.....

Tjejvättern i Lördags gick över förväntan, var knappt trött (anfådd) efter 10 mil, men i bena så kändes det, herrejävlar får jag säga! Men något positivt är väl att jag känner att jag har muskler i bena, trot allt. Jag tror jag blev lite frälst på det här med cykling, I LAGOM MÄNGD, måste tilläggas! Så planer inför framtida cykellopp cirkulerar nu, så jag fårse vad det blir.


 - Kärlek

Kommentera här: