Svacka

Går på halvfart, dagisbaciller och allmänt trött. Då ska man gå på VFU 8-16 och hinna läsa endel kurslitteratur på det och skriva på examinationsuppgiften på 10 sidor. Var bara tvungen att nämna det, 10 sidor.
I onsdags däckade jag efter VFU,n sen låg jag där tills fredag f.m. med en härlig feber och på det en kort men intensiv kräksjuka. Trodde först det var dålig mat som var orsaken eftersom ingen annan haft magsjuka som jag vet, men hörde sen på Vfu,n att det var allt någon som hade haft det. Ush..

En av de få saker jag riktigt avskyr så är det kräksjuka!! Jag är döende varje gång ush! Och jag som aldrig har feber och ligger på 36,8 annars däckar ju på 37,8 C. Jag vet att jag är felbyggd men så är det.
Men nu har magen tvinnat sig lite igen, så det känns bra att jag tog en skrivardag idag, också eftersom min handledare Vabbar - igen.
Känns lite lätt panikartat nu, har inte alls hunnit så mkt praktiskt som jag tänkt, då jag vart sjuk och handledaren vabbar för andra gången på 3  veckor. Men är livet! Även om det ger mig magont!

Men jag får citera min lärare, " ni ska vara ödmjuka inför verkligheten" Den kör jag på sen i uppgiften, funkar nog!


Förövrigt en alldeles underbar helg! När jag rest mig ur febersoffan i fredags så vart det grillning och en trevlig kväll. Lördag så blev det dop för axel och elsa, de bedårande tvillingarna :) Och Söndagen blev städdag och framplock av lite utemöbler. Helt ok helg ;)


Nog med gnäll och tillbaka till arbetet känner jag. 


  

Kommentera här: