Influensatider

Jo tack.. min lilla lätta förkylning avancerade snabbt till att bli en fullt utveckla influensa. Det är vad jag tror iallafall, har inte varit till herr/fru doktor då febern nu är nere på rimlig nivå igen. Jag är ju annars en sån person som hyffsat ofta får en förkylning så jag tänkte att det ska ju gå ändå, lite alvedon, nässpray, acetylcystein så löser sig det här. Åh nej, inte denna gången. Kan ju säga att först igår kväll så intog jag sittande läge i soffan igen, och idag så är väl febertermometern och jag nästan kompisar igen då den har trugat sig ner mot 38 strecket. Så att jag har bott/bor i princip i tvsoffan ellr sängen, så är det nått så vet ni vart jag finns!!
 
Nu när jag tillslut också blivit vuxen och börjar förstå arbetslivets olika regler och ting så började jag fundera på Karensdagar. I Måndags kändes det som att karensdagar skulle man ju kasta iväg någonstans, eller? Det känns oftast som att många går iväg och jobbar fast de egentligen inte borde, för att de vill slippa karensdagen, för det påverkar ens ekonomi. Nu är inte jag en av dem som hela ekonomin rasar för för en sjukvecka MEN självklart påverkar det! Läste ett förslag från socialdemokraterna om att slopa karensdagarna inom förskola och även äldreomsorgen, rimligt förslag kan jag tycka men det är ju alltid någon som misstycker så för väl se hur det går med det ;)
 
 
 http://www.socialdemokraterna.se/Webben-for-alla/Partidistrikt/Goteborg/Parti/Partikongress-2013/partikongress/Goteborgs-motioner/-/Slopande-av-karensdag-for-forskolepersonal/
 
Känner att det kan bli en lång utläggning om detta så jag stannar nog här ;P Nu mer alvedon!!

Kommentera här: