Att ge en bit av sig själv...

Att få barn är bland det bästa här i livet anser många. Jag håller självklart med om den biten, men jag måste få säga att det är inte utan stora förändringar och om man får säga uppoffringar man blir en mamma.

Jag har nu förstått hur mycket min egen mamma verkligen älskar mig! Nu har hon alltid sagt att jag och min bror varit väldigt lugna och "enkla" barn så hon tycker själv att det var relativt smidigt, hennes småbarnsliv.

Men det finns stunder då jag verkligen tänker, "vad har vi gett oss in på egentligen!!?" Inte att jag på något vis önskar livet annorlunda men jag hade nog inte riktigt förstått vad jag/vi faktiskt gav oss in på. Nu ska jag inte bli en gnällig mamma som klagar på allt hon måste offra och avstå för att hon fick barn, för så tycker jag inte! ( förutom i vissa korta, dåliga, sömnlösa ögonblick!)
Utan hur mycket jag faktiskt har fått!

En frisk, fin, underbar son har vi fått! Sen att har han en vilja av stål redan nu och tydligt deklarerar vad han tycker om saker och ting det är väl bara en bonus ;)

Vad jag ville ha sagt?... Självklart så är det vissa saker i mitt liv som får ligga på is ett tag, för nu har fokus förflyttats. Att en del saker kan jag inte göra lika lätt nu och en del aktiviteter funkar inte alls att genomföra. Och allt jag ändå gör tar mycket länge tid att göra just nu! ( har ni provat att klä på en sprattelarg 7 veckors bebis en liten aning för ostretchig overall när man redan är något sen till bvc?!! + att man just denna natt sovit urdåligt!) Och när man då ÄNTLIGEN fått på alla kläder, + mössan då som har hunnit ramla av 70 gånger under tiden, så stannar plötsligt bebisen upp och blir så lugn och jag tror att allt blev så bra. Ja då lägger bebis av den värsta av alla brakskitar som avlossats i detta hus, ja och självklart är det mer än bara luft. Ja men vi tar av allt igen och byter blöjan... Måste jag säga att även mitt tålamod har tagit slut där??...

Och tålamodet får ta slut.... man får blir topptunner jättetrött på allt en stund. MEN det får inte gå ut över den supersötaunderbara bebis ;)

Det får vara allt för stunden från denna gnällmamma som inatt nästan fått ihop 8 timmars sömn. Lite upphackat dock.... *gääääsp.....

Min tanke om att skaffa 3-4 ungar... ja den är väldigt lagd på is för tillfället den också.... ;)


- Kärlek

Kommentera här: