Knasig!

Jo det var ett fint ord det, knasig. Det var i alla fall det ordet jag läste flest gånger i en och samma artikel om barn som sover dåligt på nätterna. Jo det är vad man bli, KNASIG när man inte får sova ordentligt. Jag tyckte det var ett väldigt fint, lättsamt ord att beskriva den sömnbrist man lider av, för ibland känns det bra mycket mer än bara knasigt!!

Så... nu har jag hävt ur mig den irritationen ;) Nä men självklart är sömn en viktig aspekt till att hela ens vardag ska fungera bra och känslan av att aldrig få sova lääänge den är mindre rolig.
Det är nog det "värsta" och det enda med för den delen, att bli förälder. Att aldrig få sova mer än 3-4 (4 är bonus!!) timmar i sträck! och som sagt, bvc sköterskans ord "det blir bättre" känns så långt borta, och för den delen NÄR blir det bättre.
har insett när jag sitter och surfar runt bland familjelivs inläggen om sovande och ej sovande barn, att det är ett hyffsat vanligt problem, med barn i alla olika åldrar, som sover dåligt.
Skönt att man inte är ensam, som om jag nu trodde att jag var det?!... Men jag förstår inte hur alla andra fixar det, vad har de för superpower som inte jag har??...
Man kan ju undra ;)

Nä.. nu har jag försökt och vara duktig o bakat, halva bakningen bestod av bärande på en hysteriskt trött Hampus ( blir så när man vaknar 7 och sover kasst hela natten) som inte tyckte det var ett dugg kul!
Och så blir ändå bakverken misslyckade... brända och andra halvan föll isär!.. hmm.. men det kanske är ok att bjuda på halvdanna bakverk om man är en nybliven småbarnsförälder med olidlig sömnbrist??... Hoppas det

Nu ska jag väcka min förhoppningsvis utvilade son, så han kanske sover bättre inatt. KANSKE! han ändrar rutiner konstant så man vet aldrig hur nästa kväll/natt blir... spännande spännande...


- Kärlek

Kommentera här: