9 arbetsdagar kvar!

Jag försöker mig på en nystart av bloggen, igen.

Känner att jag har intagit en allt mer avslappnad (läs:latare) inställning de senaste månaderna, som att sitta framför nyhetsmorgon hela morgonen och dricka te en ledig dag, men jag klagar inte ;)

Nu är det bara 9 dagar kvar på jobbet, sen går jag på havandeskap tills busbebis är redo för världen. Känns lite overkligt fortfarande, trots att "någon" buffar och sparkar min mage gul o blå invändigt. Som jag har längtat efter denna "ledighet", men nu med bara någon vecka kvar så börjar det kännas lite vemodigt att gå hem från jobbet.
Jobbet är trots allt en såpass stor del i (mitt) livet ändå, så kommer nog kännas konstigt att inte gå dit. Kommer sakna alla barn oerhört och alla underbara kollegor, för det är verkligen vad de är, mina toppenkolleger :) Hoppas de kommer ihåg mig tills jag kommer tillbaka!!

Graviditeten förövrigt känns fortfarande overklig, men såklart underbar! Att få barn var ju sånt som alla "andra" fick förut, inget konstigt med det men nu är det verkligen en själv det handlar om. Shiet! Som innan nämnt, helt underbart MEN som en tjej skrev på sin mammablogg. Det är som att alla gravida ingår i en hemlig pakt, att ingen talar om det jobbiga/nackdelar offentligt, förren man själv är där och börjar prata om sina besvär, DÅ börjar alla kompisar nämna allt jobbigt/mindre roligt som de upplevde under sin graviditet. Och allt det är då NORMALT! ;)

                                               Jul hos Mamma <3  v.30

Kommentera här: