Att komma tillbaka...

Ja när ska min "normala" kropp komma tillbaka? Den jag hade innan jag blev gravid?!... För den kom inte bara tillbaka flygande efter att Hampus ploppa ut ( ploppa kanske han inte riktigt gjorde men ni förstår vad jag menar;) Så för ett par månader sen började jag prenumerera på tidningen Mama och fick träningsboken " Träning för nyblivna" mammor av Olga Rönnberg, en av tränarna från biggest looser.
Jag tänkte väl kanske inte använda boken först, den kom ju med som gåva när man startade prenumerationen men efter att ha bläddrat lite i den så bestämde jag mig för att testa.
 
Så nu har jag kört de första övningarna (steg 1) i period 1 i 3 veckor.  (boken är indelad i 4 perioder under tidsprioden 1 år och varje period består av 2 olika steg). Så man kan ju säga att jag är rookie än sålänge.
Det roliga är dock att jag tycker att jag redan känner av lite av träningen, även om det är hyffsat enkla övningar, förutom den där jäkla planka :P men efter att ha kört 3 set ´a 15 repetioner av varje övning (8st) så kan jag säga att jag känner att jag har muskler där under överflödet i alla fall ;)
 
Så nu jäklar ska det deffas för snart är det ju bikini säsong!! Hujjedamej!  Jag lär ju ligga i med mina barnvagnspromenader och mammaträning för än så är det 6-7 kg kvar till ursprungsläget! Och tyvärr så hänger nog degmagen kvar även om kilon försvinner, men men... bara att kämpa på!
 
Jag är ju tyvärr väldigt otålig av mig och vill se resultat NU! Så jag hoppas motivationen inte ger sig! Får väl slita på mig de trångaste jeansen och ta mig en ordentlig titt på hängmagen som väller över kanten så kommer nog motivationen tillbaka!! ;)
 
Men 6-7 kilo kvar av 24kilo!!! är väl ändå ganska bra... får tänka att 3/4 är borta iallafall!!
 
 
 

Kommentera här: